wtorek, 15 września 2015

Po wakacjach

Witam wszystkich.

Wakacje już mamy za sobą i do przedszkola wrócić czas. 
Pierwszy dzień nie należał do najlepszych, popłakałem się jak inni zaczęli, ale szybko mi przeszło. Kolejne dni były lepsze, mam kilku nowych kolegów i koleżanek i z ochotą zasuwam do przedszkola. 
Cztery dni temu miałem mały wypadek, podczas zabawy z kolegą w przedszkolu zderzyliśmy się i głową uderzył mnie w nos. Panie opiekunki zareagowały szybko i udzieliły mi pomocy zimnymi okładami. Były mocno przestraszone całym zdarzeniem, na szczęście większych komplikacji nie było, ale bez podania czynnika w domu się nie obyło.

Staram się być bardzo uważny unikając kontaktowych zabaw, gdzie przypadkiem mógłbym mocno oberwać. Jednak nie zawsze da się mnie upilnować, czasem coś sobie zrobię i nie mówię rodzicom, a potem się dziwią skąd ten siniak. 

Słyszałem ostatnio o nowym leku na hemofilię o przedłużonym działaniu nawet do 2 tygodni i do tego będzie go można podawać podskórnie. Na razie są badanie kliniczne i przechodzą w ostatnią 3 fazę kliniczną, wyniki są obiecujące. Miejmy nadzieję, że w niedalekiej przyszłości, czynnik ten  będzie dopuszczony i w Polsce.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz