czwartek, 3 lipca 2014

Oczekiwanie

Z niecierpliwością czekamy na odpowiedź Pani doktor, jak będzie wyglądać dalsze moje leczenie. Niby mam przechodzić do profilaktyki, ale żadnego potwierdzenia jeszcze nie ma. W niedługim czasie wyjeżdżamy nad Polskie morze i dobrze by było się rozeznać w tym temacie, bo dostęp do czynnika musimy mieć stale, tylko nie wiemy w jakim programie. 

Przez ostatnie trzy dni miałem gorączkę i myśleliśmy, że ma to związek z zakażeniem portu, ale na szczęście nie. Teraz nabieram sił przed wyjazdem nad morze i oby pogoda dopisała.


Życzę wszystkim udanych wakacji!!! 

4 komentarze:

  1. witam.mam pytanie? mój syn 4,5 roku ma podwyższone aptt( norma 40 on ma 45,6, pt norma od ( 12-15) synek ma 11,10. byłam dziś u hematologa we wrocławiu. kazał nam przyjechać w poniedzialek. mówił o rozszerzonym badaniu aptt. mówił coś o dwóch tygodniach. ja go zrozumiałam że na wynik czeka się około dwóch tygodni, ale czy przez ten czas syn będzie leżał w szpitalu? nie dopytałam a teraz się niepokoję bo mamy wczasy za półtora tygonia?jak wyglądają takie badania? pozdrawiam.Monika
    ps. reszta wyników w porządku.
    nigdzie nie znalazłam takich informacji i trafiłam na ten Blog.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzień dobry.
      Dodatkowe badanie (rozszerzone APTT), w naszym przypadku to były badania pod kątem oznaczenia aktywności czynnika we krwi. Badanie to polega tylko na pobraniu krwi i do domu. Potem czekanie na wyniki. Żadnego pobytu ponad dobowego niema.
      Na wakacje można śmiało jechać.
      A skąd to badanie? w jakim celu było robione, proszę też wziąć poprawkę, że jeżeli syn był chory i przyjmował leki na bazie kwasu acetylosalicylowego i pochodne, to rozrzedzają krew i APTT będzie podwyższone. Jeżeli tak to po 2-3 tygodniach powtórzył bym badanie na krzepliwość.

      Pozdrawiam

      Usuń
  2. Witam.
    Synek miał robione zwykłe badanie krzepliwości przed zabiegiem wycięcia migdała. Wyszedł wydłużony. Za tydzień powtórzyliśmy i znowu wydłużony. Syn miał anginę miesiąc temu i przez ponad dwa tygodnie brał antybiotyk. Augumentin. Mimo wszystko dostałam skierowanie do hematologa. Pojechaliśmy przedwczoraj do poradni> zapytałam hematologa czy nas przyjmie. Zobaczył wyniki i powiedział abyśmy przyjechali w poniedziałek na szczegółowe badania. Stąd właśnie moje pytanie apropo badań bo mamy wyjazd. Mam nadzieję że to po tej infekcji i na strachu się kończy. A ile czekaliście na wyniki przy tym rozszerzonym aptt?
    Dziękuję i pozdrawiam ciepło. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam.
      Na wyniki czekaliśmy 2-3 dni. Wszystko opisałem w zakładce "Dziennik choroby".

      Rada, jeżeli wyniki będą dodatnie, tzn wskazywać będą jakiś rodzaj skazy krwotocznej i przed zabiegiem będzie musiał mieć podany czynnik krzepnięcia, to proszę walczyć o czynnik rekombinowany, a nie osocze, bo to będzie mieć później wpływ na przyszłe leczenie synka.
      Życzę by wszytko było w porządku.

      Pozdrawiam

      Usuń