poniedziałek, 19 listopada 2012

Korek Heparynowy

      Długo nie pisałem, ponieważ trochę się działo i czasu brakuje, więc szybko opisuję co ostatnio się wydarzyło.

      15 listopada musiałem spędzić w szpitalu. W dni poprzedzające wizytę, podczas podawania czynnika, rodzice  musieli używać nawet 3-4 igieł do zakłucia, ponieważ się zatykały.
      Okazało się, że w kieszeni portu były skrzepy, które powodowały zapychanie igieł. Jest to poważny problem, bo może doprowadzić do całkowitej niedrożności portu, lub zakrzepicy.
      Wyjściem z zaistniałej sytuacji, jest podanie heparyny wymieszanej z solą fizjologiczną. Wszystko w odpowiedniej proporcji i ilości. Nie za dużo, bo jak wiadomo heparyna rozrzedza krew a w hemofilii to wiadomo czym może się skończyć.
      Korek heparynowy ma za zadanie rozpuścić skrzepy w komorze portu i cewniku, a przed ponownym podaniem czynnika, należy heparynę odciągnąć do strzykawki wraz z krwią, potem przepłukać solą i podać czynnik. Heparynę miałem 1 dzień.
      Odciągnięcie heparyny wykonali sami rodzice, więc obeszło się ze szpitalem. 
Teraz podawanie czynnika nie sprawia problemu, igły się nie zapychają i wszyscy jesteśmy spokojniejsi. 

      Dzisiaj z kolei, podczas zabawy z bratem, nabiłem sobie na czole guza giganta. Wyglądałem jak po walce bokserskiej, rodzice szybko musieli podać mi czynnik, potem zimny kompres żelowy. Na szczęście szybka reakcja rodziców, pomogła opanować wylew podskórny i grożącymi skutkami powikłaniami.
Teraz pozostał lekki ból na czole i guz wielkości śliwki (bez kolorów........., na razie). Mimo tego urazu, szybko odzyskałem wigor do zabawy i dalej szalałem, a rodzice patrzyli na mnie z przerażeniem, czasem mnie powstrzymując od kolejnego urazu. 
      
      Taki już jestem, mały Świrek :)

3 komentarze:

  1. Witam!
    Cieszę się że tarafiłam na tego bloga. Jesteście dla mie kopalnia wiedzy jak wyglada życie hemofilika i trochę przerażające jest to wszystko, ale Mały jest dzielny! Podziwiam Jego i jego Rodziców!Jestem mamą niespełna rocznego chlopczyka, u ktorego niedawno zdiagnozowano hemofilię typu B, postać ciężka. Jeszcze wiele przed nami. Mam jednak nadzieję że u nas obejdzie sie bez portu, ale czeka nas regularne kłucie...
    Pozdrawiam serdecznie i życzę wytrwałości w walce z chorobą!
    I.

    OdpowiedzUsuń
  2. 28 years old Administrative Assistant IV Benetta Tear, hailing from Vancouver enjoys watching movies like Not Another Happy Ending and Archery. Took a trip to Historic Bridgetown and its Garrison and drives a Legacy. odwiedzic ich strone internetowa

    OdpowiedzUsuń